نوشته شده توسط : b.gholami

 اصطلاح بازاریابی گوریلی اولین بار توسط نویسنده ای به نام جی لوینسون در کتابی به همین نام در سال 1984 استفاده شد و پس از آن این عبارت معروف شد. از آن زمان به بعد، تمام استراتژی های مشابه آنچه او نوشت، بازاریابی چریکی نامیده می شود. در طول سال ها، بازاریابی چریکی به یک حرفه استراتژی بازاریابی تبدیل شده است. در گذشته، رسانه ها فقط در اختیار شرکت های بزرگ برای رقابت در بازار بودند تا اینکه تبلیغات حزبی زنده شد.

به همین دلیل، کمپین  تبلیغاتی گوریلی کوهین کاملا و به طور کامل در جهت روش های غیرمتعارف (غیر متعارف) گرایش های تبلیغاتی است. این سبک از تبلیغات بیشتر بر کمک به سازمان های کوچک و کارآفرینان برای تبلیغ محصولات خود بدون صرف هزینه زیاد تمرکز دارد.

بازاریابی چیریکی 

بازاریابی چریکی بسیار ساده عمل می کند. اگر شما می خواهید آن را در کسب و کار خود مورد استفاده قرار دهید، مجبور نیستید که یک برنامه بازاریابی پیچیده را طراحی کنید. همانطور که اشاره شد، انگیزه اجرای بازاریابی چریکی گسترش حرف زدن ( آگاهی ) در مورد شما با هزینه اندک است. تصور کنید یک کمپانی بزرگ میلیاردها ریال برای در خاطر ماندن در اذهان هزار نفر از مشتریان در عرض تنها یک ساعت صرف می کند. این اتفاقی است که تبلیغات کلیشه ای و عرف روی می دهد.

تبلیغات گوریلی چیست ؟ 

با بازاریابی چریکی، برای حفظ تعداد یکسان مشتری برای مدت زمان مشابه، به بودجه زیادی نیاز ندارید. به عبارت دیگر، بازاریابی چریکی به معنای فعالیت هوشمندانه برای جلب توجه و تخیل تعداد زیادی از مخاطبان در زندگی روزمره است، به عنوان مثال، یک گرافیک هوشمندانه روی نیمکت پارک یا یک کامیون یا بخشی از یک نقطه فروش در یک مرکز خرید. خرید یا هر چیز دیگری که باعث می شود برند قابل مشاهده و به یاد ماندنی باشد. به یاد داشته باشید که این تبلیغات توسط گروه کوچکی از افراد دیده می شود، اما اگر به درستی اجرا شوند، می توانند توسط میلیون ها نفر در شبکه های اجتماعی منتشر شوند.
اما تنها سوال مهم این است که چگونه می توانید آن را پیاده سازی کنید. خب به کسب و کار شما مربوط می شود. خلاقیت در بازاریابی چریکی مهم است زیرا یک تبلیغ منحصر به فرد ایجاد می کند. در واقع، بازاریابی چریکی چیزی بیش از خلاقیت نیست، زمانی که همه استراتژی‌ها تقریباً در بین برندها مشترک هستند.
 
برای اجرای هرچه مؤثرتر آن، همیشه به یک راه آسان برای تبلیغات با هزینه کم فکر کنید، و زمانی که به یک راه آسان فکر می کنید، مطمئن شوید که تعداد کمی از افراد در حال اجرای این نوع استراتژی در دسته بندی محصول یا خدمات شما هستند. در واقع شما می توانید این روش را در برخی از محصولات هم رده اعمال کنید، البته تا زمانی که قبلا استفاده نشده باشد.
آینده بازاریابی چریکی بسیار مثبت است. در واقع برخی معتقدند که بازاریابی چریکی آینده بازاریابی خواهد بود. زیرا بازاریابی آنلاین نیز نوعی از بازاریابی چریکی است که در حال حاضر در بین بازاریابان مدرن بسیار محبوب است. بنابراین، شما باید به طور فزاینده‌ای انتظار ظهور استراتژی‌های بازاریابی منحصربفرد به سبک بازاریابی چریکی را برای معرفی محصول در سال‌های آینده داشته باشید.




:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: